Marzec, 2014

Czysta zabawa

Niedziela, 2 marca 2014 · dodano: 02.03.2014 | Komentarze 1

Po sobotniej zabawie na weselu (tańce aż do bolących nóg) trochę się obawiałem o moją formę. Na szczęście udało się porządnie wyspać i od 12 zacząłem kręcić w towarzystwie Jacka.

Początek to nadwarciański i dość spokojne tempo, mieliśmy zachować siły na trudniejsze odcinki w dalszej części trasy. Jak najkrótszym wariantem dotarliśmy do Gór Puszczykowskich, by za nimi skręcić na chwilę w kierunku Wir. Tam miałem okazję przejechać się nowym nabytkiem JP - Scottem Scale o rozmiarze kół 27,5. Jechało się bardzo fajnie - trochę wyżej niż na małych kołach, ale za to znacznie stabilniej i nadal szybko. Rozmiar wybrany przez Jacka jest bardzo dobry - nie miałem tego dziwnego strachu jaki pojawił się na 29-tce, że jak spadnę to będzie bolało, bo siedzę tak wysoko ;)

Terenowa zabawa zaczęła się w okolicy Szreniawy - wybrany wariant wymaga trochę siły, a daje sporo frajdy na zjazdach. Po szybkim przeskoczeniu nad jezioro Jarosławieckie zaliczyliśmy tamtejszy singiel, gdzie trochę zostawałem z tyłu. Jacek jest znacznie lepszy ode mnie technicznie, a dodatkowo miałem małą blokadę, bo ciągle mój tylny hamulec jedynie pomaga przedniemu ;)

W tamtejszej okolicy okazało się, że Jacka amortyzator nie chce się odblokować. Po kilku próbach czyszczenia postanowiliśmy jechać dalej, taka mała trudność nie mogła przeszkodzić w pokonywaniu kilometrów :) Dotarcie nad Dymaczewskie zajęło nam chwilę, a tam zebraliśmy pokaźną ilość adrenaliny. Miałem małą stratę do Jacka, więc starałem się jechać jak najszybciej, by go dogonić - bajka :)

Kolejnym elementem już tradycyjnie były sinusoidy i przejazd przez Ludwikowo i tamtejszą stromą ściankę (trzeba uważać na pozostające elementy schodów). Na Osowej zrobiliśmy sobie postój przy sklepie, by po zebraniu sił przejechać kawałek trasą downhillową. Sporo tam zmian i nowych odcinków, wręcz się pogubiliśmy ;)

W drodze powrotnej objechaliśmy jeszcze Góreckie i Pojniki, tam jest zawsze ciężko, czyli idealnie do ćwiczenia techniki. Powrót przez Puszczykowo i dalej nadwarciańskim.

Uczucie udanego treningu połączonego z super zabawą jest świetne :)
Dzięki Jacku za wspólne kręcenie na Twojej pętli - mam nadzieję, że nie spowalniałem Ciebie za bardzo ;)

Z dzisiejszej formy jestem zadowolony. Pod koniec było już ciężko, ale przez całe 4 godziny mocnego napierania nie złapał mnie kryzys. Chyba przygotowanie do sezonu nie jest takie złe jak myślałem :)